El Patronat de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana els desija un feliç any nou i els invita a formar part protagonista de la Cultura Valenciana en el més ampli sentit de la paraula.
El Patronat de la RACV és una associació, sense ànim de lucre, a la que estan cridats a integrar-se tots els que desijosos que la cultura valenciana alcance les cotes de glòria que en el passat va tindre, vullguen colaborar a fomentar i mantindre les activitats de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, a finançar proyectes d’investigació sobre els distints àmbits de la cultura valenciana per al seu millor coneiximent i defensa. Publicació de treballs, realisació de certàmens lliteraris, artístics, històrics, soci-econòmics, ecològics i de qualsevol atra índole que tinguen com a finalitat el desenroll de la nostra cultura, valenciana en particular pero també universal.
La Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) és una fundació més que centenària, constituïda en 1.915 naixcuda com a Centre de Cultura Valenciana i que sempre ha permaneixcut fidel als seus objectius que definixen els seus estatuts de:
“Artícul 2.- …… investigació, coneiximent, foment i promoció de la cultura de l’antic Regne de Valéncia – hui Comunitat Valenciana -, aixina com la defensa dels valors i senyes d’identitat del poble valencià.”
La RACV és una entitat pública, centenària, creada per la Diputació i l’Ajuntament de Valéncia, que treballa per i per a la cultura del poble valencià. Per la nostra identitat i valors en personalitat pròpia d’entre els que formen Espanya.
Les seues seccions acadèmiques desenrollen treballs per a tota la societat. L’importància que Valéncia i la seua cultura siguen visibles en el món actual és màxima.
Allò que es proyecta a l’exterior de forma deformada, faltant a la veritat, de mala manera o absorbit per tercers, està abocat a desaparéixer. Intent este, que porten a terme els partits catalanistes expansionistes des de les primeres décades del S. XX i que els valencians hem combatut en raonament i argumentació totes i cada una de les falàcies per ells abocades, tant des de Catalunya com també les que procedien de valencians “acatalanats”; per motius diversos, mai des de la raó.
En la defensa de la nostra identitat, la RACV i la societat valenciana en general, es veuen atacades per grups de pressió i les accions d’alguns governs de les nostres institucions públiques per mig de, per eixemple, les següents actuacions:
- Subvencionant en millons d’euros dels nostres imposts a les entitats del colaboracionisme en el catalanisme expansioniste (escola valenciana, ¿valenciana?, acció cultural del país valencià, ¿país? i unes atres de la mateixa ideologia política) Paralelament, reduint dràsticament o anulant les subvencions de la Generalitat Valenciana, Ajuntaments, Diputacions, tant a la RACV com a Lo Rat Penat i atres associacions essencialment culturals que defenen la particularitat etnogràfica de Valéncia, al mateix temps que ignoren els treballs i proyectes de caràcter netament valencians, realisats per estes entitats, algunes centenàries.
- Atacant la llibertat d’expressió dels ciutadans, escritors, poetes, professors universitaris i de secundària, falles, etc. en forçar a utilisar un model de llengua alié a l’idioma valencià estàndart, no solament en l’administració pública sino també en cartells i texts d’entitats, empreses i sistema educatiu. Si no és aixina, es retiren subvencions tant a empreses com a associacions culturals, falles, associacions de veïns, etc.
Els valencians duem enterrats en la AVL, la suma de XIXANTADÓS MILLONS NOUCENTS TRENTADÓS MIL EUROS fins a l’any 2020 I tot eixe balafiament no és més que per a fomentar la substitució de la nostra cultura pròpia i privativa valenciana per la catalana. No és una qüestió d’ortografia. L’objectiu és crear una hegemonia catalana aplicant la màxima expressionista: mateixa llengua, mateixa cultura; per lo tant mateixa nació Eixe quimera falaç de “països catalans”.
En la nostra Comunitat Valenciana no ho anem a consentir. El seu respal és necessari.
Si vosté vol, pot colaborar d’una forma eficaç, convertint-se en Patró de la RACV i d’esta forma, en defensor de la nostra Identitat Valenciana. No manegem sifres elevades, pero la seua ajuda a la Cultura Valenciana a través d’El Patronat de la RACV és molt ben rebuda. La quota mija semestral per Patró és de 150 €, encara que hi ha qui si pot i vol, contribuïx en més donatiu, puntual o regularment. Per eixemple, 500 o 1000 o més. pero vosté pot ser Patró de la RACV des d’un mínim de 100.- € a l’any.
Potser puga o vullga compartir esta inquietut cultural, de ser patró o patrona, obsequiant o invitant als seus amics, fills o nets ad este fi, colaborant i donant a conéixer a la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) i al seu Patronat de la RACV.
Més informació: www.patronatracv.org
Ficha d’adheriment: https://patronatracv.org/fes-et-patro/
Direcció de contacte: C/ Avellanes, 26 – 46003 VALÉNCIA. Teléfon. 96 391 69 65.
——– *** ——–
El Patronato de la Real Academia de Cultura Valenciana les desea un feliz año nuevo y les invita a formar parte protagonista de la Cultura Valenciana en el más amplio sentido de la palabra.
El Patronato de la RACV es una asociación, sin ánimo de lucro, a la que están llamados a integrarse todos los que deseosos que la cultura valenciana alcance las cotas de gloria que en el pasado tuvo, quieran colaborar a fomentar y mantener las actividades de la Real Academia de Cultura Valenciana, a financiar proyectos de investigación sobre los distintos ámbitos de la cultura valenciana para su mejor conocimiento y defensa. Publicación de trabajos, realización de certámenes literarios, artísticos, históricos, socio-económicos, ecológicos y de cualquier otra índole que tengan como finalidad el desarrollo de nuestra cultura, valenciana en particular pero también universal.
La Real Academia de Cultura Valenciana (RACV) es una fundación más que centenaria, constituida en 1.915 nacida como Centro de Cultura Valenciana y que siempre ha permanecido fiel a sus objetivos que definen sus estatutos de:
Artículo 2.- …… investigación, conocimiento, fomento y promoción de la cultura del antiguo Reino de Valencia – hoy Comunidad Valenciana -, así como la defensa de los valores y señas de identidad del pueblo valenciano.
La RACV es una entidad pública, centenaria, creada por la Diputación y el Ayuntamiento de Valencia, que trabaja por y para la cultura del pueblo valenciano. Por nuestra identidad y valores con personalidad propia de entre los que forman España.
Sus secciones académicas desarrollan trabajos para toda la sociedad. La importancia que Valencia y su cultura sean visibles en el mundo actual es máxima.
Aquello que se proyecta al exterior de forma deformada, mentirosa, torticera o absorbido por terceros, está abocado a desaparecer. Intento este, que llevan a cabo los partidos catalanistas expansionistas desde las primeras décadas del S. XX y que los valencianos hemos combatido con razonamiento y argumentación todas y cada una de las falacias por ellos vertidas, tanto desde Cataluña como también las que procedían de valencianos «acatalanados» por motivos diversos, nunca desde la razón.
En la defensa de nuestra identidad, la RACV y la sociedad valenciana en general, se ven atacadas por grupos de presión y las acciones de algunos gobiernos de nuestras instituciones públicas mediante, por ejemplo, las siguientes actuaciones:
- Subvencionando con millones de euros de nuestros impuestos a las entidades del colaboracionismo con el catalanismo expansionista (escola valenciana, ¿valenciana?, acció cultural del país valencià, ¿país? y otras de la misma ideología política)
- Paralelamente, reduciendo drásticamente o anulando las subvenciones de la Generalitat Valenciana, Ayuntamientos, Diputaciones, tanto a la RACV como a Lo Rat Penat y otras asociaciones esencialmente culturales que defienden la particularidad etnográfica de Valencia, a la vez que ningunean los trabajos y proyectos de carácter netamente valencianos, realizados por estas entidades, algunas centenarias.
- Atacando la libertad de expresión de los ciudadanos, escritores, poetas, profesores universitarios y de secundaria, fallas, etc. al forzar a utilizar un modelo de lengua ajeno al idioma valenciano estándar, no solo en la administración pública sino también en carteles y textos de entidades, empresas y sistema educativo. Si no es así, se retiran subvenciones tanto a empresas como a asociaciones culturales, fallas, asociaciones de vecinos, etc.
Los valencianos llevamos enterrados en la AVL, la suma de SESENTA Y DOS MILLONES NOVECIENTOS TREINTA Y DOS MIL EUROS hasta el año 2020 Y todo ese despilfarro no es más que para fomentar la sustitución de nuestra cultura propia y privativa valenciana por la catalana. No es una cuestión de ortografía. El objetivo es crear una hegemonía catalana aplicando la máxima expansionista: misma lengua, misma cultura; por lo tanto misma nación Ese quimera falaz de «paisos catalans». En nuestra Comunidad Valenciana no lo vamos a consentir. Su apoyo es necesario.
Si Vd. quiere, puede colaborar de una forma eficaz, convirtiéndose en Patrono de la RACV y de esta forma, en defensor de nuestra Identidad Valenciana. No manejamos cifras elevadas, pero su ayuda a la Cultura Valenciana a través del Patronato de la RACV es muy bien recibida. La cuota media semestral por Patrono es de 150 €, aunque hay quien si puede y quiere, contribuye con más donativo, puntual o regularmente. Por ejemplo, 500 o 1000 o más. pero Ud. puede ser Patrono de la RACV desde un mínimo de 100€ al año.
Quizás pueda o quiera compartir esta inquietud cultural, de ser patrón o patrona, obsequiando o invitando a sus amigos, hijos o nietos a este fin, colaborando y dando a conocer a la Real Academia de Cultura Valenciana (RACV) y a su Patronato RACV.
Más información: www.patronatracv.org Ficha de adhesión: https://patronatracv.org/fes-te-patro/
Dirección de contacto: C/ Avellanes, 26 – 46003 VALENCIA. Teléfono. 96 391 69 65.
Junta Directiva Patronat RACV.